Business to Retail en E-tail markten

Een heldere kijk op uw retailkanalen

Als contactpunt met de klant wordt ook het kanaal zelf meer en meer onderwerp van onderzoek. Om de interactie met klanten, bezoekers en passanten optimaal te benutten wordt meer en meer onderzocht wat consumenten wensen en verwachten en hoe men als retailer in de markt staat. Alle vormen van interactie kunnen een potentieel punt zijn voor verbetering of differentiatie. Zowel het winkelpunt zelf, het contact met de medewerkers als het aanbod worden onderzocht om het aankoopproces optimaal te stroomlijnen.

Men wil weten wie de (potentiële) klanten zijn, wat men wenst, hoe men hen kan bereiken en hoe men verkopen op de winkelvloer in de positieve manier kan beïnvloeden. Day One heeft een jarenlange ervaring met onderzoek voor retailers en op de winkelvloer. Op basis van de informatiebehoefte stellen we en optimale onderzoeksbeweging voor.

Elke beslissing kan op deze manier ondersteund worden, en dit op een snelle en budgettair bereikbare manier. Dit laat toe om nieuwe ideën of concepten vooraf te testen en te onderzoeken op welke manier ze bijdragen of waarde leveren als specifieke oplossing.

Marktonderzoek

Krijg de antwoorden op uw vragen vanuit uw markten

Dataverzameling

Day One verzamelt de data via alle media

Rekrutering

Vindt de juiste respondenten voor uw onderzoek

Mystery Shopping

Evalueer klantenervaring en serviceniveau

Klanten vragen ons momenteel :

Evalueren van gebruiksvriendelijkheid van testopstellingen op de winkelvloer

Analyse van interactie en effectiviteit van winkelopstellingen

Concept testing van POS materiaal en product placement

Analyse marktpositionering en merkperceptie bij klanten van retailers

Onderzoek naar shopping concepten bij herpositionering van retailketens

Evaluatie van de interactie en inhoudelijke behoeften tussen retail en e-tail

Analyse van drempels en motivatoren voor bestellingen bij online shops

Behoeftenanalyse van klanten qua ondersteuning van winkelpersoneel

Profielvergelijking van bezoekers op de winkelvloer met doelgroepen

Concurrentie-analyse van retailconcepten binnen klanten- en doelgroepen

Analyse aankoopbeslissing in functie van interactie met het winkelpersoneel

Locatie-onderzoek naar optimale inplanting van nieuwe winkelpunten

Stel ons zelf een vraag:


Contact
Day One
Zwartzustersstraat, 38
B2000 Antwerpen
T: +32 (0) 495 79 29 95
Email
info@dayone.be

Media: