Als contactpunt met de klant wordt ook het kanaal zelf meer en meer onderwerp van onderzoek. Om de interactie met klanten, bezoekers en passanten optimaal te benutten wordt meer en meer onderzocht wat consumenten wensen en verwachten en hoe men als retailer in de markt staat. Alle vormen van interactie kunnen een potentieel punt zijn voor verbetering of differentiatie. Zowel het winkelpunt zelf, het contact met de medewerkers als het aanbod worden onderzocht om het aankoopproces optimaal te stroomlijnen.
Men wil weten wie de (potentiële) klanten zijn, wat men wenst, hoe men hen kan bereiken en hoe men verkopen op de winkelvloer in de positieve manier kan beïnvloeden. Day One heeft een jarenlange ervaring met onderzoek voor retailers en op de winkelvloer. Op basis van de informatiebehoefte stellen we en optimale onderzoeksbeweging voor.
Elke beslissing kan op deze manier ondersteund worden, en dit op een snelle en budgettair bereikbare manier. Dit laat toe om nieuwe ideën of concepten vooraf te testen en te onderzoeken op welke manier ze bijdragen of waarde leveren als specifieke oplossing.