Business to Business markten

Een heldere kijk op uw professionel markten

Strategische beslissingen kunnen funderen op gedegen marktinformatie is in professionele markten letterlijk van kapitaal belang. Op die manier blijkt marktonderzoek dikwijls een kleine investering gezien de return. Concepten kunnen vooraf getest worden, producten kunnen anders worden samengesteld of voorgesteld, communicatie kan anders worden opgesteld en samengesteld. Hierdoor kunnen budgetten uiteindelijk veel effectiever worden toegewezen.

Beslissingen worden echter, ook in professionele markten, door mensen genomen. Toch zijn er bij een B2B onderzoek een aantal praktische uitdagingen:

. Sector-eigen terminologie, technologie of expertise

. Beschikbaarheid en bereikbaarheid van de respondenten

. Veranderlijkheid van contacpersonen en beslissingnemers

. Confidentialiteit en anonimiteit

Dit maakt dat een onderzoeksbureau de professionele markten anders moet benaderen dan de consumentenmarkten. Day One heeft een jarenlange ervaring in een groot aantal sectoren binnen B2B onderzoek. Op basis van de informatiebehoefte zullen we een optimale en specifieke benadering voorstellen die rekening houdt met tijd, budget en resultaat.

Marktonderzoek

Krijg de antwoorden op uw vragen vanuit uw markten

Dataverzameling

Day One verzamelt de data via alle media

Rekrutering

Vindt de juiste respondenten voor uw onderzoek

Mystery Shopping

Evalueer klantenervaring en serviceniveau

Klanten vragen ons momenteel :

Potentieelanalyse voor industriële toepassingen op de Europese markt

Haalbaarheidsanalyse van nieuwe cateringconcepten voor professionele markten

Onderzoek bij dokters en specialisten in specifieke medische situaties

Tevredenheidsonderzoek professionele reismarkt

Behoeftenanalyse naar productkenmerken voor nieuwe productintroducties

Onderzoek bij bezoekers van professionele beurzen en netwerkevenementen

Evaluatie van de aanwezigheid van het eigen merk in externe retailnetwerken

Naambekendheid en imago onderzoek van merken en producten voor B2B markten

Analyse van behoeften en wensen van beslissingnemers binnen projectmarkten

Logo en sloganonderzoek binnen specifieke industriële nichemarkten

Drempels en motivatoren voor deelname aan sponsoringprogramma's

Perceptie- en attitudeonderzoek naar nieuwe milieuvriendelijke

Stel ons zelf een vraag:


Contact
Day One
Zwartzustersstraat, 38
B2000 Antwerpen
T: +32 (0) 495 79 29 95
Email
info@dayone.be

Media: