Strategische beslissingen kunnen funderen op gedegen marktinformatie is in professionele markten letterlijk van kapitaal belang. Op die manier blijkt marktonderzoek dikwijls een kleine investering gezien de return. Concepten kunnen vooraf getest worden, producten kunnen anders worden samengesteld of voorgesteld, communicatie kan anders worden opgesteld en samengesteld. Hierdoor kunnen budgetten uiteindelijk veel effectiever worden toegewezen.
Beslissingen worden echter, ook in professionele markten, door mensen genomen. Toch zijn er bij een B2B onderzoek een aantal praktische uitdagingen:
. Sector-eigen terminologie, technologie of expertise
. Beschikbaarheid en bereikbaarheid van de respondenten
. Veranderlijkheid van contacpersonen en beslissingnemers
. Confidentialiteit en anonimiteit
Dit maakt dat een onderzoeksbureau de professionele markten anders moet benaderen dan de consumentenmarkten. Day One heeft een jarenlange ervaring in een groot aantal sectoren binnen B2B onderzoek. Op basis van de informatiebehoefte zullen we een optimale en specifieke benadering voorstellen die rekening houdt met tijd, budget en resultaat.